Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
27.5.2011, Jana Bártová, fejeton
Je libo portrétek? Fotečku jako dárek? Nafocení vaší svatby, promoce či oslavy narozenin za polovinu ceny? Anebo přímo balíček profesionálního focení aktů v ateliéru? Vše samozřejmě se slevou.
libb (58) | 31.5.20116:21
Neznám žádného fotografa, který nafotí svatbu za 3000, a to ani pro známé.
Naopak nevím, proč bych se měl s modelem setkávat nevím kolikrát ­- rozdíl je, když chce holka hezčí fotky, a když se fotí to ­- umění ;­)
Slečna autorka by ake měla opravdu vkládat do článků svoje fotky, když už fotí...
Odpovědět0  0
FotoZemek (919) | 31.5.20118:27
ježišmarja takových je, co ti vyfouknou svatbu aj pod 3000,­-
Já se např. s modelem ,,setkávám,, ano zbalím kočku v hospodě, na ulici a podobně, ale z toho prvého fotání většinou nevyleze nikdy nic moc. Po druhé, potřetí už je to lepší, potom už nastupuje jakýs takýs ,,vztah,, a focení se stává zábavou.
Ano profesionál dokáže ,,model,, uvolnit jenže furt to není ono. popravdě řečeno až si povykládáme i o tom jaké nosíja naša baběnka plťe teprů potom si věříme a stojí to za to. Radím fotit i ,,blbý portrét,, na dvakrát, třikrát.
Odpovědět0  0
Jana Bártová (37) | 6.6.201111:45
Ta fotka je moje....
Odpovědět0  0
FotoZemek (919) | 6.6.201112:57
a není nejhorší, ta děvčica ti na tý fotce ,,dýchá,, gratuluju !
Odpovědět0  0
Majkkl (45) | 27.5.201113:02
Profesionální ­(tím myslím takového, co fotit umí­) fotograf, který nafotí svatbu za 3000? A živí se tím jako jediným zaměstnáním? To bych rád viděl, pokud se tedy nejedná o focení stylem ­- jsem na svatbě hodinu a dostanene dévédéčko. A nebo je to ­"kurvič­" cen, amatér, co si chce přivydělat, ale živí se něčím jiným. Stále méně chápu smysl těchto ­"fejetonů­" ­- čtivé to po stránce jazyka moc není, fotograficky to také nic inovativního nepřináší, protože autorka není zrovna dobrá fotografka, a přiložená fotografie? No, radši se nebudu vyjadřovat.... asi radši už vůbec... :)
Odpovědět1  2
J. Vich | 27.5.201113:29
Vznika to dal ocividne jen proto, ze musi, nic vic bych v tom nehledal. K diskuzim pod temtito antifejetony jsem se za celou dobu jejich upadku zde ­(cca posledni rok a pul­) vyjadril pouze jedenkrat minule a vic k tomu rici nelze, snad jen, ze s Vami souhlasim ­(s dodatkem, nic nevim o fotografickem umu autorky ­- ale toto krecovite drzeni se ­"foto deni­", byt zde pouze vitrualni a nezdarile publicisticke, by tomu do jiste miry nasvedcovalo­).
Odpovědět0  0
rumpeak (46) | 27.5.201122:34
Tak já mám názor zcela opačný, fejeton se mi moc líbí a k vašemu komentáři budu mít jen jednu poznámku. Já fotit neumím a přesvědčuje mě o tom hlavně jeden můj kamarád, mimochodem jeden z nejlepších absolventů, kterého kdy opavský ITF vyprodukoval a ten jako nezaměstnaný vezme možnost nafotit svatbu za 3000 všemi deseti. Profesionál možná není tím, že ho to živí, ale rozhodně je profesionál svým přístupem. Pro vás je možná kurvič, já osobně bych dal raději jemu kompakt do ruky a svatbu si nechal nafotit jím, než někým, kdo kurvič sice není a na svoji profesionlní 1D Mark IV si musí profesionálně vydělat, protože vím, že výsledek by byl vynikající.
Odpovědět0  0
FotoZemek (919) | 27.5.201123:25
plný souhlas
Odpovědět0  0
Brabec | 28.5.20118:52
Nejlepší z absolventů a nezaměstnaný? Trochu divný, ne?
Odpovědět0  0
FotoZemek (919) | 28.5.20119:04
vůbec ne, vůbec to není divný, třeba je fakt dobrý, ale není tlučhuba, takže má problém se sehnáním místa, ostatně ve ,,strýčkovské,, civilizaci není třeba být dobrý, té je třeba se umět narodit. případně .....
Odpovědět0  0
Tom H. (47) | 28.5.201115:46
Taky bych tomu věřil. Mám známého, který prozatím kromě základky není absolventem ničeho, ale jednak má na focení buňky, takže jeho dílo má vždy nápad a zkrátka vypadá profesionálně ­(a nebude to jen tou dé trojkou, na kterou věřím, že už si i vydělal­), a jednak má i tu prořízlou hubu, takže má své umění často kde uplatnit ať už zadarmo nebo za úplatu. A když už jsme u toho, tak jsem si jist, že bude prvním, koho o nafocení té mé svatby požádám.
Odpovědět0  0
rumpeak (46) | 28.5.201121:17
Tak ten kolega si na žádnou techniku nevydělal, takže dodneška fotí na Pentacon Six a kompakt za 3000 a když mu náhodou nějaká svatba spadne, tak si techniku půjčí, ostatně známých na to má dost. A jen tak mimochodem, nikdo z vás by nevěřil, co se dá takovým kompakt za 3000 nafotit.
Odpovědět0  0
Tom H. (47) | 28.5.201122:43
Tak jasně, zajímavá záběr se dá vyfotit čímkoliv, o tom vím taky své. Lepší technika mu pak může ještě trochu pomoci. Jinak důležité je pak hlavně svou techniku znát a rozumět si s ní. Po 5 letech focení s mým prvním kompaktem už bych bych schopný všechno běžné nastavit i po slepu, což se mimochodem stalo kolegovi, kdy mu odešel displej, ale on s tím foťákem dál úspěšně fungoval ještě asi půl roku, než si vybral nový.
Odpovědět0  0
FotoZemek (919) | 28.5.201123:22
ostatně, ty dovedeš dělat na ,,sixa,,? asi ne, protože bys takovů kravinu nevypustil z huby.
Odpovědět0  0
FotoZemek (919) | 28.5.201123:23
Sory to patřilo ,,Rumpurak,,
Odpovědět0  0
rumpeak (46) | 28.5.201121:14
Jo realita MS kraje je docela drsná, ale je pravda, že ona je sice vynikající fotograf, ale taky tvrdá hlava. Když se živil fotografií, vydělal si v MS kraji o něco víc, než minimální mzdu, když se šel živit něčím jiným, jeho šéf tak nějak nebyl schopen rozdýchat, že říká vždycky všechno na plnou hubu. Ale jinak jeho tehdejší bakalářksá práce obletěla půl Evropy, tak myslím, že to o něčem svědčí, i když si to někteří pánové z ITF ­(jmenovitě pan Mára­) nemysleli.
Odpovědět0  0
libb (58) | 31.5.20116:26
Ehm, znám mírně nadprůměrné fotografy, kteří za svatbu berou přes 10 000 Kč a jsou zamluvení na rok dopředu. Jestli ten váš známý není buď jen velký kecal a nebo ­- což je také možné ­- třeba skvěle fotí krajinky, ale svatby mu z nějakého důvodu nejdou?
A profesionál je právě ten, který se tím živí a kaziči cen nejen, že znemožňují se focením živit, ale také degradují fotografii jako takovou v tom smyslu, že lidi si těch fotek neváží.
Nezlobte se, ale svatba = schůzka před svatbou ­(tady opravdu ano­), jeden den focení, 2­-3 dny úprav, aby to stálo za to. I kdybych vynechal ty retuše a jakože dnes retušuje každý, 3000 superhrubé mzdy za jeden den s tím, že musím zaplatit techniku a ještě si něco vydělat? Jo vlastně, on ten kamarád na rozdíl od opravdových profíků platí daně na lampárně, že...?

P.S. Nejsem profík a svatby fotím velmi sporadicky jen pro kamarády.
Odpovědět0  0
Majkkl (45) | 24.6.201112:59
... ve vší úctě, nejlepší absolvent ITF ještě nemusí být žádaný svatební fotograf, protože většině lidí se holt ty umělecké experimenty, co často z těch absolventů ITF padají, prostě nelíbí. V republice je několik desítek opravdu žádaných a dobrých ­(tzn. vyfotí tu svatbu tak, jak zákazník chce, a ještě k tomu technicky precizně­) a jsou vyprodaní na léta dopředu. Řada z nich fotí cizince. Pokud je ten váš známý opravdu dobrý, není možné, aby se to nerozneslo a neměl klientelu. Otázkou ale je, co skutečně na svatbě nafotit umí. A ve vší ouctě, kompakt mu v nějakém tmavém kostele bude na dvě věci... :)
Odpovědět0  0
zmotycka (7) | 24.6.201117:22
... byl bych nerad, kdyby jste si myslel, že Panasonic FZ 20, je špatný kompaktní přístroj, nevhodný na profi práci... to bych si o Vás pomyslel, že jste jen a jen žvejkal ... i ty tmavé kostely jsou pro tyto přístroje řešením !
Odpovědět0  0
FotoZemek (919) | 27.5.201111:53
Brabec neváhall ­- zasedl a pohaňal.

Pravdou týdle úvahy je to, že dneska si říká fotograf kde­-kdo ­/i já­/, konkurence obrovská, ceny směšné, nároky také.
Obzvláště se podivuju nakupovačům techniky kteří pro pětikilo zavrhnou obřad nákupu mašiny za několkati měsíční plat přez int.
Sakryš, šak je to slast, dojet do obchodu, přez půl republiky nechat si předvést všechna ta ,,udělátka,, potrápit prodavače přitroublými dotazy ne tendle a tendle čudlíček. Pořádně z konceptu vyvedený prodejce s rozpačitým nakupujícím se potí na obou stranách pultu a svolávajíce na pomoc kolegy při prozkoumávání záludností přístroje tvořící čím dál větší hlouček za oběma stranami pultu narůstající o kolegy přizvané i náhodně se nachometající nakupující.
Tomuto obřadu, který absolvujeme sem­-tam, několikrát za život se nechci a nebudu vzdávat. Bez ně to prostě není ono.
Vím tendle příspěvek je kapku mino mísu, ale už je tu!

Jani, dobrýý
Odpovědět0  0
Brabec | 27.5.20119:03
A o čem že to je dneska? Fejeton by měl být gradován do pointy a obsahovat nové, nečekané pohledy na věc a vést čtenáře k zamyšlení nad tématem ­(proto často obsahuje nezodpovězené otázky­). Tolik Wikipedie o fejetonu. P.S. Svatbu za tři tisíce odfotí i strejda Joe s Lumixem.
Odpovědět0  0
Pavel Matějka (1082) | 27.5.201110:49
Proti tomu žádná, když to bude Lumix G3...
Odpovědět0  0
busy (4708) | 30.5.20116:58
Alebo FZ28 :)
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6685) | 27.5.201112:47
Myslim, ze ta posledni veta je ­"fejetonova­" az dost. Ta vystihuje cely problem dokonale :­-)
Odpovědět0  0
zdeněk motyčka | 29.5.201123:01
... máte snad nějaký problém s Lumixem ?
Odpovědět0  0
libb (58) | 31.5.20116:28
naštěstí ne ­- nemám lumix ;)
Odpovědět0  0
busy (4708) | 31.5.20116:39
Mozno prave to je ten problem :)
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.